RSS-лента

 
Новости
Пресс-релизы

Поиск по компаниям

 
Расширенный поиск
Обзоры сети

Архив пресс-релизов

 

2002 г
2003 г
2004 г
2005 г
2006 г
2007 г
2008 г
2009 г
2010 г
янв фев мар апр
май июн июл авг
сен окт ноя дек

апрель

Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
2011 г
2012 г
2013 г







© ICC.  Перепечатка допускается

только с разрешения .

Пресс-релизы

 

26 апреля 2010 г

УАВПП щодо податку з реклами

Шановний пане Президенте, шановні панове народні депутати, шановні Голови Комітетів Верховної Ради України!

Від імені видавців газет та журналів, які працюють в Україні та об’єднані в Українську Асоціацію Видавців Періодичної Преси (УАВПП), просимо Вас вжити рішучих заходів для збереження стратегічної галузі економіки, яку ми представляємо.

Внаслідок запланованого у проекті Державного бюджету на 2010 рік підвищення розміру податку з реклами, читачі втратять можливість отримувати якісну аналітику, журналістські розслідування, глибокі консультації та освітні матеріали, зменшиться кількість видань, які виходять українською мовою, тисячі працівників ЗМІ втратять роботу, а галузь друкованих ЗМІ України в цілому опиниться в глибокій кризі. Саме такі прогнозовані наслідки матиме підвищення податку з реклами. Це призведе до руйнації видавничої і суміжних галузей та завдасть непоправних втрат країні в цілому.

Принаймні дві сфери постраждають найбільше та в першу чергу:

Свобода слова

Збільшення податку з реклами означатиме, що у виграші будуть ті газети та журнали, які живуть за гроші власників та є або «рупором» чиїхось інтересів, або «забавкою». Відповідно, громадяни отримуватимуть виключно «замовну» інформацію, а вітчизняні ЗМІ перетворяться на інструмент маніпуляції в руках «грошових мішків». В той же час вільна та незалежна преса в умовах економічного пригнічення буде приречена на знищення.

Преса є унікальним каналом з точки зору донесення складних повідомлень до широких аудиторій, і єдиним каналом комунікації, де такі «важкі» інформаційні жанри як розслідування, аналіз, тлумачення та надання відповідей на запитання є логічними та жаданими для читача. Відповідно, створення несприятливих умов для роботи преси становить загрозу для того, щоб преса могла виконувати свою унікальну роль «сторожового пса» демократії, надавати громадянам допомогу, навчати їх та виховувати.

Економіка

Втрата частини рекламних доходів буде дуже болючою для великих видавництв, а для дрібних означатиме банкрутство. Збільшення податку з реклами означатиме закриття дуже великої кількості видань, які живуть з доходів від реклами та мають рентабельність меншу, ніж 10-15%. Ще гірше те, що запропоноване збільшення податку з реклами ні до чого не стимулює ані видавців, ані рекламодавців. Отже, за законами економіки, це призведе до заздалегідь передбачуваного збільшення тінізації рекламного та видавничого ринків. Збільшення податку з реклами призведе до міграції видавничого бізнесу з регіону в регіон та до сусідніх країн – наприклад, до Росії. В Росії податок з реклами = 0%, а відсутність мовного бар’єру робить цей крок майже безболісним.

Відповідно, в результаті це означатиме, що держава не отримає додаткові надходження в бюджет, а навпаки – втратить частину сьогоднішніх надходжень через зменшення загального суми податкових платежів, які сплачує сьогодні видавнича галузь.

Окрім того, багато потенційних інвесторів відмовляться від запланованих інвестицій відносно України, оскільки підвищення податків є яскравим прикладом жорсткої фіскальної політики держави. Збільшення податку з реклами в «спокійні» часи могло б означати здороження реклами, що суттєво погіршує підприємницький клімат та конкуренцію, оскільки означає консервацію «статусу кво» на багатьох ринках. При здороженні реклами нові та невеликі компанії не можуть використовувати рекламу для просування своїх товарів та послуг, оскільки це буде надто дорого для них. Зараз, коли в країні продовжуються важкі часи, спричинені економічною кризою та найгіршим серед усіх країн СНД результатом роботи уряду та влади у подоланні цих негативних наслідків кризи, про підвищення витрат компаній на рекламу мова майже не йде. Дуже імовірно, що загальні обсяги рекламних бюджетів залишаться на рівні минулого року. Тому збільшення податку з реклами означатиме зменшення доходів видавничих компаній.

За останній час преса була піддана ряду обмежень щодо розміщення реклами – наприклад, заборона реклами алкоголю та тютюну – однак не вжито жодних заходів для того, щоб ця соціально важлива галузь отримала натомість інші можливості для розвитку.

Як найбільше професійне об’єднання видавців в Україні, УАВПП виконала оцінку прогнозованих наслідків від збільшення ставки податку з реклами, опитавши керівників найбільших видавничих компаній. Ми прогнозуємо, що наслідки будуть наступними.

Збільшення податку з реклами з існуючих 0,5% до, наприклад, 12,5% у пресі означає майже повну втрату рентабельності видавничої компанії. Проста математика. Припустимо, дохід видавництва складає 1205 грошових одиниць. Мінус 20% ПДВ та 0,5% ПзР = 1000 чистого доходу. Припустимо, видавництво працює з рентабельність 10%, що є дуже непоганим сьогодні. Отже, витрати складають 900. Якщо завтра податок з реклами стане 2,5*5=12,5%, то чистий дохід складе 1205/1,325=909,43 Мінус витрати 900 – отримуємо рентабельність 1,04%. Для відновленні рентабельності видавництво буде робити відповідні кроки, і це спричинить наступне.

Збільшення податку з реклами до 15% означатиме зменшення обсягів нарахованого та сплаченого ПДВ на 20% від попереднього рівня. Втрата рекламного доходу за умови збільшення податку з реклами означає необхідність збільшити дохід від продажів тиражу. Наприклад, якщо видавництво отримує 50% доходів від продажів тиражу, а 45% - від реклами, то втрати доходів від збільшення податку з реклами означатимуть необхідність збільшити продажі кількості екземплярів на 20%. Одночасно надходження до бюджету по ПДВ впадуть на 20%. Як за рахунок зменшення рекламних доходів, так і за рахунок пільги по ПДВ для продажів тиражу.

Збільшення податку з реклами до 15% означатиме припинення нарахувань та сплати податку на прибуток. Оскільки рентабельність стане нульовою або, навіть, від’ємною, база для нарахування податку на прибуток просто зникне.

Збільшення податку з реклами до 15% означатиме закриття до 20% видань, звільнення співробітників, припинення нарахувань та сплати податків на доходи фізичних осіб, зборів до Пенсійного фонду, тощо. Видання, які виживають виключно за рахунок реклами, або мають невелику рентабельність, є в портфелі кожного видавничого будинку. Вони стануть збитковими, їх будуть закривати. Це призведе до скорочення 10-20% персоналу. І, відповідно, припинення нарахування усіх обов’язкових податків та платежів на ці суми – податку з доходів фізичних осіб, внесків до Пенсійного фонду, тощо.

Шановний пане Президенте, шановні народні депутати, від імені десятків тисяч Українців, які працюють у видавничій справі, та мільйонів наших співвітчизників, котрі щодня читають друковане слово, ми вимагаємо від Вас виконати обов’язок народних обранців та зберегти пресу. Підвищення податкового навантаження не матиме суттєвих економічно корисних наслідків для держави. Проте у результаті такого підвищення країна отримає поглиблення кризи в усіх сферах життя, тисячі нових безробітних та чергові мільйони бюджетного дефіциту.

Крім того, цей крок буде дуже широко висвітлений у ЗМІ, що завдасть суттєвого удару по міжнародному іміджу України як країни, привабливої для ведення бізнесу. А це протирічить передвиборчій програмі Президента Януковича, у якій було зазначено, що Україна стане найпривабливішою у Східній Європі країною для ведення бізнесу.

Зі щирою повагою,

Президент УАВПП О. Антонець

Генеральний директор УАВПП О.Погорелов

версия для печати


SMS

 

Сообщите коллегам о последних новостях, пресс-релизах и сведениях из Каталога компаний через наш SMS-гейт.


Смотрите также в рубрике Отраслевые нормы и прецеденты

 

16 августа 2011 г

 • Незалежна Асоціація телерадіоМовників проведе у Ялті міні-конференцію «Нові медіа - нові помилки»

15 августа 2011 г

 • Samsung – самый любимый бренд украинцев

4 июля 2011 г

 • VERNA, совместно с Cisco и Veeam, провела семинар по актуальным решениям современной ИТ-инфраструктуры.

8 июня 2011 г

 • ДП «Українська мережа обміну трафіком» (UA-IX) готова до переходу на новий інтернет-протокол IPv6

7 июня 2011 г

 • Голова НКРЗ відповідає громадськості

26 мая 2011 г

 • Корпорация Symantec продолжает сертифицировать свои ИБ-решения для соответствия требованиям регулирующих органов

27 апреля 2011 г

 • «Киевстар» стал победителем первого тура Всеукраинского рейтинга «Добросовестные налогоплательщики - 2010»

22 апреля 2011 г

 • ІнАУ та Комітет Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації провели круглий стіл

7 апреля 2011 г

 • КАК ПРАВИЛЬНО ИСПОЛЬЗОВАТЬ АУТСОРСИНГ ДЛЯ ПОВЫШЕНИЯ ПРИБЫЛИ КОМПАНИИ?

31 марта 2011 г

 • Компания LG Electronics и Всемирная продовольственная программа ООН используют новейшие технологии в борьбе с голодом

Реклама

 

Рубрики

 


© ITware 2000-2013