|
Пресс-релизы
|
|
31 августа 2010 г
Українська система освіти потребує інновацій
Дані дослідження вказують, що основною перешкодою на шляху поширення інформаційних технологій у навчальному процесі є недостатня комп'ютеризація навчальних закладів
Компанія «Майкрософт Україна» за підтримки Міністерства освіти і науки України провела онлайн-дослідження «Інновації в навчанні». 83% респондентів відзначили, що основною перешкодою на шляху поширення інформаційних технологій у навчальному процесі є недостатня кількість комп'ютерів для учнів. Метою дослідження був вимір ступеня проникнення інновацій в українську систему освіти та ступеня використання сучасних технологій учителями й тими, яких навчають.
За наявною офіційною статистикою забезпечення комп'ютерною технікою сільських шкіл в Україні становить 97,8%, а міських – 93,4%. При цьому на початку 2010/2011 навчального року в Україні на 1 персональний комп'ютер доводиться 28 учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Для порівняння, у Європі та США в середньому аналогічний показник становить 5-7 чоловік на 1 ПК. Одержавши в результаті дослідження відгуки українських учителів про недостатню комп'ютеризацію, можна зробити кілька висновків. По-перше, про те, що технологічна база вже комп'ютеризованих шкіл застаріла й не відповідає сучасним вимогам. По-друге, і це відзначили під час дослідження самі вчителі, існує проблема недостатньої інтеграції наявних інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) до освітнього процесу.
Дослідження також показало, що педагоги й учні мають більше доступу до ІКТ за межами школи, ніж у класі. Наприклад, 70% учнів мають доступ до комп'ютерів поза школою, 74% мають мобільний телефон. При цьому яких-небудь істотних відмінностей у цих показниках для різних регіонів України не спостерігається. Звідси випливає, що вчителям необхідно розширити позакласне навчання для підвищення навчального потенціалу, який мають ІКТ.
Крім того, у дослідженні відзначається, що підготовленість у сфері ІКТ для вчителів уже не є найсерйознішою перешкодою для використання інформаційних технологій у навчанні – про це заявили 67% опитаних. Це говорить про підвищення рівня володіння ІКТ самими вчителями й сформований потенціал з більш ефективного впровадження ІКТ в освіті. Втім, існують деякі регіональні відмінності в значенні цього показника. Так, якщо в Чернігівській області не оцінюють як серйозну перешкоду підготовленість у сфері ІКТ 78% учителів, то в Миколаївській області таких лише 61%.
«Надто важливо, щоб інновації в освіті впроваджувалися обдумано, з реальною користю для суспільства й без необдуманих витрат. Дослідження «Інновації в навчанні» надало інформацію, яка може допомогти нам відкоригувати план дій із підтримки українських учителів у впровадженні інноваційних технологій освіти. Це дозволить ефективніше організувати процес поширення передового досвіду в сфері освіти й тим самим заощадить бюджетні кошти», – відзначає Дмитро Табачник, Міністр освіти і науки України.
Звіт за підсумками дослідження був складений на основі опитування 3864 українських педагогів, проведеного навесні 2010 року. Він відображає відношення й власну позицію щодо інтеграції інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) до процесу освіти. Це дослідження буде проводитися щорічно, і воно допоможе відслідковувати якісні зміни в українській освіті й темпи впровадження інновацій серед українських педагогів.
Владислав Радиш, директор по роботі з державними органами й навчальними закладами «Майкрософт Україна», відзначає: « Сфера освіти – це пріоритетна область розвитку для побудови в Україні економіки знань – економіки нового типу, побудованої на інноваціях. Наше завдання – допомогти державі розвивати цю сферу ефективніше. Такі ініціативи Microsoft, як програма «Партнерство в навчанні» і конкурс «Вчитель-новатор» спрямовані на те, щоб передовий досвід кращих викладачів поширювався й приносив свої плоди суспільству. Тисячі українських викладачів підтримали наші починання й взяли участь в оцінці рівня використання ІКТ у навчальному процесі. Сподіваємося, що їх прагнення й побажання знайдуть підтримку з боку держави й соціально відповідального бізнесу, щоб впровадження інноваційних навчальних практик привело до прогресу країни в цьому напрямку».
В Україні програма «Партнерство в навчанні» стартувала в 2003 році й стала результатом меморандуму, підписаного Міністерством освіти і науки України та корпорацією Microsoft. Ресурс є продовженням конкурсу «Вчитель-новатор», який уже сьомий рік проводить Microsoft в Україні за допомогою Міністерства освіти і України та Академії педагогічних наук України.
В 2009 році компанія «Майкрософт Україна» запустила онлайнову соціальну мережу для українських педагогів «Партнерство в навчанні». За короткий час свого існування сервіс перетворився на дискусійний майданчик і інструмент спілкування між педагогами різних регіонів країни. Можливості сервісу дозволяють учасникам мережі спілкуватися між собою, обмінюватися навчальними й методичними матеріалами.
Повністю звіт про дослідження «Інновації в навчанні» доступний за адресою http://ua.partnersinlearningnetwork.com.
версия для печати
|
SMS
|
|
Сообщите коллегам о последних новостях, пресс-релизах и сведениях из Каталога компаний через наш SMS-гейт.
|
Смотрите также
|
|
17 октября 2013 г
• В Киеве завершился Международный научно-технологический форум «Наука. Инновации. Технологии – 2013»
• Впервые в Киеве будет проведен глобальный курс для начинающих предпринимателей Earlydays
16 октября 2013 г
• Украинские предприниматели выходят на международный рынок с помощью Windows Azure
• Бионические разработки Festo – инвестиции в будущее
15 октября 2013 г
• Компании тратят $1,5 млн в год на покупку поддельных наклеек на компьютеры
11 октября 2013 г
• Відбувся 4-й Український форум з управління Інтернетом IGF-UA
• В Киеве прошла Региональная конференция ENOG 6/RIPE NCC
• Графические процессоры ускоряют пошив плаща-невидимки
• Mail.Ru Group оштрафовали за отказ нарушить тайну переписки
• Количество Android-смартфонов в сети «Киевстар» превысило 2 млн
|