http://ITWare.com.ua/news/9132/

24 марта 2005 г

UMC: підсумки діяльності у 2004 році

Оператор UMC оприлюднив минулорічні підсумки діяльності та поділився планами на поточний рік.

Як зазначили на прес-конференції представники UMC, основні фінансові показники компанії за минулий рік виглядають непогано. Зокрема, її доход досяг $832 млн, збільшившись на 111 % порівняно з 2003 роком. Операційний прибуток торік становив $329,4 млн проти $131,7 млн у 2003 році. Капітальні вкладення UMC в основні засоби, включаючи купівлю нематеріальних активів, у 2004 році дорівнювали $282 млн ($103 млн – тільки в четвертому кварталі).
Зріс і чистий прибуток, сягнувши рівня $232 млн ($52 млн – лише за четвертий квартал), що на 244 % більше порівняно із позаминулим роком. Проте середній доход від продажу послуг у розрахунку на одного абонента (ARPU) протягом року дещо знизився: з $14 у першому кварталі до $12,4 у четвертому.

Знос основних засобів та амортизація нематеріальних активів навпаки збільшились і становили $113,4 млн, тоді як у 2003 році – лише $66,4 млн. Показник OIBDA (операційний прибуток до відрахування зносу та амортизації) становив $442,8 млн, тоді як у 2003 році – $198,1 млн. На думку представників UMC, він може зацікавити потенційних інвесторів, оскільки відображає стан справ компанії, її спроможність фінансувати капітальні витрати тощо. Одним із минулорічних досягнень оператора можна вважати зростання абонентської бази. Так, за рік вона збільшилася більш ніж удвічі – на 4 млн абонентів (із 3,4 млн на кінець 2003 року до 7,4 млн). При цьому витрати UMC на залучення одного абонента (SAC) зменшилися до $15 станом на кінець 2004 року (наприкінці 2003 року вони становили $25). Відмічалося значне зменшення коефіцієнту відтоку абонентів: наприкінці 2004 року він становив 1,7 % проти 6,5 % на кінець 2003 року. Представники компанії пов’язують це зі зміною методології його підрахунку: зараз кількість неактивних абонентів сервісу з попередньою оплатою підраховується після шести місяців бездіяльності.

Щодо розширення мережної інфраструктури, UMC протягом року ввела 1534 базових станцій довівши їх загальну кількість до 3817 (станом на 31 грудня 2004 року). Крім того, оператор установив вісім комутаційних станцій, зокрема в Києві, Одесі, Луганську та Полтаві. На кінець 2004 року їх загальна кількість дорівнювала 15. Також у минулому році прокладено 2,5 тис. км магістральних ВОЛЗ, їх загальна довжина доведена до 5 тис. км (збільшення – 100 %).

Загальна частка оператора на вітчизняному ринку мобільного зв’язку зросла з 51,1 % (наприкінці 2003 року) до 53,4 % (2004 рік). Показник проникнення компанії також збільшився з 13,5 % до 29,1 %. На кінець 2004 року територія покриття UMC становила 85 %, на ній проживає 92 % населення України.
Серед планів UMC на цей рік – інвестувати $500 млн, які підуть зокрема, на розвиток послуг міжнародного зв’язку, CDMA-450 та, звичайно, на продовження будівництва ВОЛЗ. Так, оператор планує довести загальну довжину ВОЛЗ до 9 тис. км, у тому числі до 7 тис. км – магістральних ВОЛЗ. Окрім того, передбачається збільшити кількість базових станцій на більш ніж 2 тис., а також удвічі – ємність комутаційних станцій.