RSS-лента

 
Новости
Пресс-релизы

Поиск по компаниям

 
Расширенный поиск
Обзоры сети

Архив новостей

 

2002 г
2003 г
2004 г
2005 г
2006 г
2007 г
2008 г
2009 г
2010 г
2011 г
янв фев мар апр
май июн июл авг
сен окт ноя дек

июль

Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
2012 г
2013 г







© ICC.  Перепечатка допускается

только с разрешения .

Array ( [sqlTableName] => news [bgColor1] => #FFFFFF [bgColor2] => #F4F8FF [sqlDbName] => SCMS [rus_alphabet] => Array ( [0] => А [1] => Б [2] => В [3] => Г [4] => Д [5] => Е [6] => Ж [7] => З [8] => И [9] => Й [10] => К [11] => Л [12] => М [13] => Н [14] => О [15] => П [16] => Р [17] => С [18] => Т [19] => У [20] => Ф [21] => Х [22] => Ц [23] => Ч [24] => Ш [25] => Щ [26] => Э [27] => Ю [28] => Я ) [ukr_alphabet] => Array ( [0] => І [1] => Є [2] => Ї ) [companies_per_pages] => 100 [meta_keywords] => новости каталог компаний пресс-релизы события выставки [meta_description] => [sqlWhere] => status='A' and id=25400 [sqlOrder] => id desc [sqlLimit] => 0,1 [advert_left] => [template] => /usr/local/apache/newware/templates/news_id.tmpl [template_rubric] => /usr/local/apache/newware/templates/js_menu/menu.tmpl [id] => 25400 [rubrick_pid] => 220115 )

Новости

 

5 июля 2011 г

Врегулювати чи «зарегулювати»?

НКРЗ провела в столиці круглий стіл, присвячений обговоренню нової редакції Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг. Представники компаній розгледіли у ній спробу «зарегулювати» свою діяльність.

Зазначимо, що участь у розробці нової редакції документа брали представники громадської ради при НКРЗ, асоціацій «Телас», ІнАУ, Телекомунікаційної палати України, УСПП. Низку змін до проекту Правил внесено за пропозицією Державної адміністрації зв’язку (а саме: щодо надання та отримання послуг проводового мовлення, ефірного телерадіомовлення, послуг у телемережах для потреб ТБ і радіомовлення, а також надання послуг телеграфного зв’язку).

Учасникам круглого столу нову редакцію документа представив директор Департаменту телекомунікацій НКРЗ Володимир Гресько. Він висловив надію, що позитивними наслідками прийняття цієї редакції Правил має стати встановлення чітких, єдиних та прозорих правил надання телекомунікаційних послуг всіма суб’єктами господарювання.

Начальник економічного управління НКРЗ Тетяни Ієвлева ознайомила присутніх із загальною структурою документа та нововведеннями.

Так, у розділі «Загальні положення» конкретизовано терміни і введено низку нових термінів та визначень (глобальна телекомунікаційна послуга, місцева телефонна мережа, ідентифікаційна телекомунікаційна картка, картка попередньо оплаченої послуги, картка поповнення рахунку, послуга з додатковою оплатою, тарифний план, зловмисні виклики тощо). У розділі «Загальні вимоги до надання та отримання телекомунікаційних послуг» передбачено відмову від поділу телеком-послуг на основні та додаткові; включення ВАТС та АТС до мереж операторів місцевого зв’язку. Конкретизовано й випадки відмови споживачеві в укладенні договору з оператором та встановлено низку обмежень для операторів, провайдерів телекомунікацій при укладенні договору (наприклад, заборонено надавати послуги з додатковою оплатою без згоди споживача). Водночас операторам має надаватися право визначення порядку оплати й форми розрахунків за послуги – на умовах авансової оплати та/або на умовах наступної оплати; конкретизовано порядок надання послуг із додатковою оплатою (інформування, підтвердження згоди).

По-новому у Правилах відображено права, обов’язки і відповідальність споживачів. Так, їхні права значно розширено, в тому числі щодо повернення невитрачених коштів. Передбачено заходи щодо захисту інформації про споживача, надання йому інформації щодо телеком-послуг; порядок скорочення переліку, тимчасового припинення або припинення надання послуг. Конкретизовано розрахунки за телеком-послуги та передбачено захист прав споживачів щодо вибору тарифів, тарифних планів тощо.

У розділі «Надання та отримання загальнодоступних послуг» вперше визначено, що використання нумерації місцевої телефонної мережі поза межами цієї мережі не належить до загальнодоступних послуг. У Правилах відображено надання можливості виклику служб екстреної допомоги та послуг довідкових служб. Споживачі матимуть право на доступ до служби телефонної довідки оператора, абонентами якого вони є, та до спільної голосової довідки.

Варто зазначити, що при збереженні загалом плати за з’єднання оператор має пропонувати абонентам не менше двох тарифних планів з нетарифікованим встановленням з’єднання. Водночас операторам заборонено тарифікувати технічні процедури при здійсненні дзвінка (набір номера, отримання сигналу зайнятості, відбій).

Оператор також має надавати не менше двох тарифних планів, де тарифні одиниці різної вартості в межах однієї послуги (складні тарифи) не використовуються. Одиницями тарифікації встановлено секунду, кілобайт, повідомлення. Для окремих послуг передбачено спеціальні одиниці. Так, для таксофону це 15 с, для послуг з додатковою оплатою – 12 с. Щодо міжнародного роумінгу, то тут тарифна одиниця залежить від одиниці обліку іноземних операторів-партнерів.

У новій редакції документа послуги з додатковою оплатою (у попередній редакції – «послуги, які надаються третіми особами») визначаються як інформаційні, довідкові, розважальні сервіси, які повинні надаватися абоненту тільки на замовлення. При цьому оператор повинен заздалегідь безкоштовно повідомити абонента про найменування та вартість послуги, надати йому можливість погодитись або відмовитись від встановлення з’єднання. Абонента також треба поінформувати про суму за отримані послуги (в рахунку вона має бути вказана окремо від суми за послуги безпосередньо оператора зв’язку).

Абонент повинен мати змогу встановлювати ліміт на кошти, витрачені на послугу зв’язку. А про перевищення цього ліміту оператор повинен повідомляти користувача заздалегідь. Нарешті, на думку регулятора, оператор повинен стягувати за фактичний час погодинну оплату, яка встановлюється за тарифами не менше собівартості тарифу.

Присутні на круглому столі представники операторів такі спроби «зарегулювати» тарифоутворення не схвалювали. Так, на думку представника об’єднаного «Київстар» Івана Коломійця, необхідності зайвого втручання в тарифну політику оператора немає – користувач має самостійно вибирати план і тарифікацію. Регулятор же має втручатися лише у випадках порушень прав споживача. І хоча скарги на контент-провайдерів є, перекладати відповідальність за дії контент-провайдерів на операторів навряд чи ефективно.

Директор із корпоративного розвитку і контролю «МТС Україна» Олег Проживальський вважає спроби втручання в роботу контент-провайдерів і операторів, а також у цінову політику й конкуренцію на ринку проявами консерватизму. Щодо «нулів у мережі» він зазначив: «Це маркетингові ходи оператора, який хоче зберегти абонбазу, і самим абонентам це вигідно».

За словами глави НКРЗ Петра Яцука, регулятор не проти регресивних тарифів (коли за більший обсяг спожитої послуги абонент платить менше). Але Комісія не схвалює маркетингові схеми, спрямовані на введення абонента в оману щодо справжньої вартості послуги («нульові» тарифи). Щодо посилення вимог до провайдерів контент-послуг, то він наголосив: «Ми хочемо покласти на операторів відповідальність за тих, з чиєю допомогою вони заробляють гроші».

Інтернет-провайдери, в свою чергу, не згодні вказувати в абонентському договорі мінімальну гарантовану швидкість підключення. За словами голови правління ІнАУ Тетяни Попової, наразі нормативна база, яка б дозволяла вводити таку норму, відсутня. «Вказувати гарантовану швидкість доступу до Інтернету нереально, оскільки жоден провайдер не може відповідати за швидкість доступу до інтернет-ресурсів, тим паче якщо вони перебувають поза зоною його мережі. Фіксований оператор може гарантувати швидкість лише по виділених лініях на своїй мережі, у випадку з мобільним Інтернетом швидкість залежить від навантаження на конкретну базову станцію в певний момент часу», – підкреслила Т. Попова. Водночас голова ІнАУ не виключає створення в UA-IX еталонного ресурсу, але «не для того, щоб перевіряти гарантовану швидкість підключення, а для того, щоб усі користувачі могли перевірити реальну швидкість».

Обговорювана редакція Правил має набрати чинності в серпні поточного року. Наразі П. Яцук поінформував про початок роботи над проектом в робочій групі (з урахуванням прийнятих останнім часом зауважень).

версия для печати


SMS

 

Сообщите коллегам о последних новостях, пресс-релизах и сведениях из Каталога компаний через наш SMS-гейт.


Смотрите также в рубрике Отраслевые нормы и прецеденты

 

20 июня 2013 г

 • Комитет по свободе слова и информации предлагает рассматривать вопрос назначения члена Нацсовета по телерадиовещанию

15 октября 2012 г

 • [Обновлено] Харьковский компьютерно-технологический колледж отмечает 65-летний юбилей инвестициями

26 июня 2012 г

 • Створення єдиної інформаційно-комунікаційної платформи: цілі та принципи

12 апреля 2012 г

 • В ІнАУ створено Комітет з питань телебачення та медіа контенту

30 августа 2011 г

 • Звернення голови НКРЗ Петра Яцука до до гравців ринку

25 августа 2011 г

 • О защите прав интеллектуальной собственности Samsung Electronics Co., Ltd в Европе
 • «СИТРОНИКС ИТ» обновила пакет лицензий ФСБ России

17 августа 2011 г

 • Второй Украинский Форум стартует в сентябре

10 августа 2011 г

 • 11-летие Украинской сети обмена интернет-трафиком (UA-IX)

29 июля 2011 г

 • «Укртрансгаз» держит курс на модернизацию с помощью бизнес-решений «SAP»

28 июля 2011 г

 • Избрано руководство Правления АПИТУ

21 июля 2011 г

 • Portmone.com запустила новый сервис продажи авиабилетов

23 июня 2011 г

 • Специальный репортаж: Изменениями надо управлять

7 июля 2011 г

 • «Київстар» забезпечить українські школи безлімітним інтернетом
 • МТС запустила систему тестирования качества дополнительных услуг

5 июля 2011 г

 • Голова НКРЗ звітує перед громадськістю
 • Доступ до ККЕ: позиція регулятора
 • Чиї інтереси дорожчі?
 • Чи бути Фонду універсальних послуг?
 • C 4 июля в Киеве стартовала олимпиада по программированию «KPI-OPEN 2011»

Реклама

 

Рубрики

 


© ITware 2000-2013