18 сентября
Після приголомшливого успіху послуги доступу до Інтернету з мобільного телефону (i-mode), користувачами якої за два роки стали 26,2 млн. японців, компанія NTT DoCoMo перейшла до реалізації наступного пункту свого бізнес-плану - представлення i-mode на ринку США й країн Європи та Азії.
Успіхи вдома
Сьогодні послугою користуються 60% населення Японії. і-mode стане платформою для впровадження послуг мобільного зв’язку третього покоління.
При наданні цієї послуги використовується технологія передачі інформації з комутацією пакетів. Користуючись послугою, японці сплачують за обсяги переданої інформації: один пакет розміром 128 байт коштує 0,0025 центів.
Наразі NTT DoCoMo підписала 700 договорів із партнерами щодо розробки додатків та створення спеціальних сайтів для послуги i-mode, яких уже нараховується близько 45 тис. Останнім часом компанія спрямувала свої інвестиції в розвиток контенту освітнього характеру.
Америка - зовсім інша культура
Ймовірно, першим американським оператором, який почне впроваджувати технології нового покоління, буде AT&T Wireless, в якому NTT DoCoMo володіє 16% акцій. Та навряд чи американські абоненти виправдають сподівання японців на широку популярність послуги в Новому Світі. Маркетингові дослідження, проведені компанією Context-Based Research Group, виявили, що в Штатах рівень використання мобільного зв’язку порівняно з Японією, країнами Азії та Європи низький - лише 34% населення мають мобільні телефони. Типовий користувач послугою i-mode з’єднується з Інтернетом в середньому 11 разів на день, що перевищує навіть частоту з’єднань американців з Мережею зі стаціонарних комп’ютерів. До того ж значних змін потребуватимуть контент-послуги для американського варіанту i-mode.
Японським операторам, які розраховують на успіх в Америці, потрібно подбати про технології, що поєднають у собі функції i-mode з можливостями голосової системи активації. Бо відомо, що японські бізнесмени користуються громадським транспортом і тому часто звертаються до мобільних телефонів як до засобів доступу в Мережу, зокрема для роботи з електронною поштою. Американці здебільшого їздять на власних автомобілях. Вони також часто використовують мобільні телефони в дорозі. Але від розмов за кермом без пристроїв hands-free американців утримують закони, що діють на території багатьох штатів.
Європа й Азія: поки із затримкою
На європейському ринку японський оператор встановив партнерські угоди з компаніями KPN Mobile та Hutchison 3G UK Holdings, придбавши відповідно 15% та 20% акцій цих компаній. Але у зв’язку з тим, що європейські оператори не встигли модернізувати свої системи для запуску послуги i-mode, її впровадження відкладене ще на три-шість місяців. Ця затримка позначиться і на термінах появи послуги в Азії. До речі, інвестиції японського оператора у цей регіон за розміром дорівнюють інвестиціям у Європу.
Источник: газета ДК Зв'язок
|