7 декабря 2000 г.
«Технології ХХІ століття» – цей знайомий кожному зв’язківцю вислів став головною темою ще одного міжнародного шоу – виставки Comdex, яка протягом тижня вже 21 рік поспіль манить представників високих технологій, у тому числі телекомунікаційної галузі. Про свої враження від виставки розповіли видавничий партнер ВД «СофтПресс» Андрій Колодюк, президент компанії «Юнітрейд» Володимир Колодюк та менеджер напрямку портативної техніки компанії Станіслав Олійник.
|
|
Еще
в номере |
|
|
|
Связь стоит денег |
|
|
Желание и возможности |
|
|
Новое лицо традиционной выставки |
|
|
Приблизить школьные библиотеки к Интернету |
|
Виробники комп’ютерів, розробники програмного забезпечення, провайдери додаткових послуг (ASPs) 13–17 листопада зібралися в трьох приміщеннях найбільших виставкових центрів Лас-Вегаса. Надзвичайно насичена програма конференцій та семінарів підкреслювала основну ідею виставки – наступ новітніх телекомунікаційних технологій.
Про учасників
Близько двох тисяч учасників з усіх континентів приїхали поділитися найближчими планами, розповісти про нові партнерські угоди, представити новітні розробки, які мають побачити світ уже в 2001 р. Основні місця зайняли експозиції компаній Toshiba, Hitachi, Canon, Sanyo, Olympus, Pioneer, Lernout & Hauspie, Sony, CMC (Тайвань), стенди європейських країн, а також американців – Microsoft, Handspring та Iomega. З держав колишнього СРСР у виставці брала участь Росія. Її представляла компанія «Лабораторія Касперського».
Нове у виставковій справі
Організатор виставки компанія Key3Media, намагаючись якомога ефективніше та зручніше розмістити експозиції, які представляли різноманітні галузі промисловості, вперше впровадила сегментовану структуру їх розташування. Групи учасників спільно виступали на певній території, присвяченій окремій країні або місту (всього було 15 країн Європи), певній компанії (Microsoft, що об’єднала близько 300 партнерів) чи технології (Bluetooth зібрала на своєму сегменті майже 60 компаній). Окрему спільноту склали компанії-початківці, яким, за словами Андрія Колодюка, спонсори надали допомогу, щоб вони могли взяти участь у виставці й знайти потенційних партнерів.
Не просто виставка
Якщо раніше Comdex був присвячений персональним комп’ютерам, то протягом останніх років усе гучніше про себе заявляє Мережа, її застосування в ділових цілях – електронний бізнес. Конференції та семінари, які відбувалися протягом чотирьох днів, привернули увагу всіх представників телекомунікаційної галузі – великих корпорацій-споживачів послуг, розробників технологій, їх постачальників, системних інтеграторів, представників малого бізнесу та мережевих компаній, венчурних капіталів, фінансових аналітиків, розробників IT-стратегій. З доповідями виступили Білл Гейтс (Microsoft), Карлі Фіорина (Hewlett-Packard), Мішель Делл (Dell), Леррі Еллісон (Oracle) та ін.
Чого чекати
У ХХІ ст., а точніше вже у 2001 р., буде реалізовано концепцію «електронного уряду». Першим здійснить цю ідею емірат Дубаї, що входить до складу ОАЕ. Тут Інтернетом користується кожний четвертий мешканець. Цікаво, що в Дубаї діє лише один Інтернет-провайдер, який проводить фільтрацію образливого контенту, керуючись принципами та правилами мусульманської королівської сім’ї. Голова держави принц Шейк Мохаммед Бін Рашид Аль-Мактоум запевнив, що до кінця цього року кожний державний орган країни вже буде представлений в Інтернеті.
Принципом життя ХХІ ст. стане гасло: «Завжди на зв’язку». Для цього виробники кінцевого обладнання зорієнтувались на виробництво кишенькових телекомунікаційних пристроїв. Були представлені концепції органайзерів PDA компаній Compaq, Sony, Toshiba, Iomega; PDA-телефон корейського виробника Cyber-bank, який дає можливість продивлятися відеоінформацію. «Озброєні» новим програмним забезпеченням провідних розробників, ці продукти перетворюються на універсального помічника, який керує стаціонарним персональним комп’ютером на відстані, дозволяє в дорозі редагувати та змінювати текст, отримувати та надсилати документи, що розміщені в пам’яті стаціонарного комп’ютера.
На стенді Handspring Inc. був представлений VisorPhone – персональний цифровий асистент, який містить електронну адресну книгу та календар зустрічей. З нього можна здійснювати дзвінки за номерами з адресної книги натисканням лише однієї кнопки.
Значні доходи очікують отримати наступного року представники компанії Palm Inc. та її партнери. Як повідомили наші співрозмовники, для обслуговування власників пристроїв Palm у США функціонує мережа PalmNet. Нові моделі кишенькових комп’ютерів та ноутбуків представили Aqcess, Ericsson, Hitachi, Honeywell, Samsung, Sony та Toshiba. Програмні продукти для розпізнавання голосу та рукописного тексту, мережеві карти для цих продуктів були представлені на стендах відповідних компаній.
Передача відеоінформації, мультимедіа – один з напрямів удосконалення портативних пристроїв. Компанія IDC прогнозує у 2002 р. надзвичайну популярність формату передачі мультимедійної інформації – DVD. Музика у форматі MP3 сприяє широкому застосуванню стільникових телефонів та комп’ютерів, МР3-плейєрів.
«Розумнішими», більш швидкими та зручними стають не лише пристрої PDA, стільникові телефони, але й відеокамери, телевізори, холодильники.
Вперше за 21 рік існування виставки її учасником стала компанія Mercedes Benz. Вона шукає шляхи застосування можливостей телекомунікаційної індустрії власниками своїх машин.
Пристрої, що використовують технологію Bluetooth, здається, теж знайдуть широке визнання. Компанія Anoto створила ручку, в якій застосовується нова технологія, що дозволяє користувачам надсилати інформацію з паперу на комп’ютер чи факс. Xerox та Compaq Computer продемонстрували дію нової технології, за допомогою якої можна надсилати тексти з комп’ютера до принтера на відстані до 30 футів (біля 30 м), не з’єднуючи їх кабелем.
Популярність Інтернету спонукає провайдерів та виробників телекомунікаційних пристроїв шукати альтернативні шляхи доступу в Мережу. Motorola, Phoenix Broadband та Sonicblue показали на виставці нові продукти, що дозволяють підключитися до Інтернету по внутрішніх електричних мережах у будинку, – кабельні модеми та електричні адаптери.
Цікавим напрямом стає біометрика. З 1996 р. компанія International Biometric Group розробляє способи захисту інформації та охоронні системи на базі біоінформації (відбитки пальців, сітківка ока, ДНК).
Сomdex вразив відвідувачів не лише телекомунікаційними новинками, але й незвичним, оригінальним способом їх представлення, що й перетворило технічну виставку на привабливе та веселе шоу. Цьому також сприяли різноманітні акції – Tech Drive 2000 від Mercedes, «Обличчя виставки» від Kodak, форуми для жінок, які працюють у сфері IT-технологій тощо.
Уже в січні організатори почнуть готуватися до виставки «Comdex – Осінь 2001». Наступного року програма конференцій обіцяє бути ще насиченішою. А виставкові території Лас-Вегаса мають збільшитися до 1 млн. кв. футів (приблизно 100 тис. кв. м).
|